Csalárd „banki” telefonhívások kezelése
2023. június 11. vasárnapIlyen gyanús megkeresés esetén javasoljuk, hogy szakítsa meg a telefonhívást, majd hívja fel bankjának megbízható ügyfélszolgálati telefonszámát a hívás valódiságának ellenőrzéséhez! A telefonszámról például a pénzintézet hivatalos weboldaláról tájékozódhat, amit célszerű előre lementenie a telefonos kontaktjai közé.
Egyből gyanút foghat, ha a telefonáló a hívás során számlavezető bankjának megnevezését kéri vagy nem is az Ön bankjától keresi. Más pénzintézet nem tud felvilágosítást adni az Ön tranzakcióiról, illetve nem tudja átkapcsolnia telefonhívást az Ön bankjához.
SOHA NE adja meg a bankkártyája adatait, internetbanki jelszavát, azonosítóját vagy egyszer használatos SMS-ben kapott kódját! A bank ezeket az információkat sosem kéri el.
SOHA NE telepítsen kérésre alkalmazást telefonjára vagy más digitális eszközeire! A csalók a legtöbb esetben az AnyDesk vagy TeamViewer nevű szoftverek telepítésére próbálják rávenni az áldozatokat. Ezek a programok távoli hozzáférést biztosíthatnak az Ön eszközéhez, a csaló így láthatja, amint belép az internetbanki felületére. Léteznek banki alkalmazások, azonban a pénzintézetek sosem kérik azt, hogy bármilyen alkalmazást telepítsen.
SOHA NE utaljon pénzt telefonon érkező kérésre! Egy bank sosem kér ilyet.
Fontos tudnia, hogy a jogszabályok szerint a bank köteles kivizsgálnia az esetet, azonban nem garantált, hogy sikerrel is jár, emellett a bizonyíthatóan az ügyfél által jóváhagyott, illetve az ő súlyos gondatlansága vagy csalárd magatartása miatti tranzakciók esetében a bank akár mentesülhet is a kártérítéstől.